Lytvyn Svitlana Vasylivna
1 | ![]() |
Lytvyn Svitlana Vasylivna, teaching assistant for pedagogy, methodology and management of education department, UEPA |
2 | Education, qualification | UEPA “Vocational education and training. Technology and equipment of welding production 2004, qualification – teacher-engineerUEPA “Pedagogics of higher educational establishment” qualification – Education SpecialistUkrainian engineering pedagogics academy,– management of educational establishment, qualification – Leader of enterprise, establishment and organization ( education and operational training sector) 2013 |
3 | Academic degree | ‑ |
4 | Academic status | ‑ |
5 | Certificates, qualification improvement | 1. IGIP 2018, International Engineering Educator “Ing.Paed.IGIPRegistration Number UA-211
2. International advanced training (Webinar) on the topic: “The Cloud storage service for the online studying on the example of the zoom platform”. 1.5 ECRS. 28.09.2020-5.10.2020. Lublin, Republic of Poland. Certificate №ES 1543/2020 from 5.10.2020 |
6 | Areas of scientific interests | Innovative technologies in education, educator work with students |
7 | List of disciplines | 1. Methodological principles of vocational education and training2. Innovative technologies in education3. Theory and methodology of educator work
|
8 | Link to profiles | Profiles: https://scholar.google.com.ua/citations?hl=ru&user=50OjQNYAAAAJORCID: http://orcid.org/0000-0003-2025-4705 |
9 | The most important publications | 1. Організаційно-діяльнісна гра, як особлива форма організації та метод стимулювання колективної думки. Switzerland, Geneva. –European Association of pedagogues and psychologists «Science»,International scientific-practical congress of pedagogues, psychologists and medics «New Trends of Global scientific ideas. 2016». Geneva (Switzerland), – 2016. – the 10th of March, V.1. – С. 144-1482. Роль и ее значение в игровом обучении. Switzerland, Geneva. –International scientific professional periodical journal «THE UNITY OF SCIENCE». Vienna (Austria) – 2016 /publishing office Вeranovych str,130, Czech Republic- Prague, 2016.- С. 73-753. Організаційно-діяльнісна гра як інструмент колективного пошуку оптимальних рішень. Матеріали XLІX науково-практичної конференції науково-педагогічних працівників, науковців, аспірантів та співробітників академії. – Харків, УІПА, 2016. – Ч.4 – 13 с.4. Литвин С.В. Концептуальні моделі в моделюванні //Збірник тез доповідей LІ Науково-практичної конференції науково-педагогічних працівників, науковців, аспірантів та співробітників академії – Харків, УІПА, 2018 – с.15
5. Литвин С.В. Структурування навчального матеріалу як спосіб спрощення його подання // Збірник тез доповідей LІ Науково-практичної конференції науково-педагогічних працівників, науковців, аспірантів та співробітників академії – Харків, УІПА, 2018 – с.16 6. Литвин С.В. Втілення інноваційних технологій в освіту //Науково-практична конференція науково-педагогічних працівників, науковців, аспірантів та співробітників академії Харків 2017 – с. 9 7. Литвин С.В. Профорієнтаційна робота – необхідність або традиція // European Association of pedagogues and psychologists «Science», International scientific-practical congress of pedagogues, psychologists and medics “Mind technologies: Science”, the 31th of March, 2017, Geneva (Switzerland) – с. 68-72 8. Литвин С.В. Стиль спілкування – розкіш життя // European Association of pedagogues and psychologists «Science», International scientific-practical congress of pedagogues, psychologists and medics “Mind technologies: Science”, the 31th of March, 2017, Geneva (Switzerland) – с.63-67 9. Литвин С.В. Портфоліо – шлях до вдосконалення особистості студента // //European Association of pedagogues and psychologists «Science», International scientific-practical congress of pedagogues, psychologists and medics “Mind technologies: Science”, the 31th of March, 2017, Geneva (Switzerland) – с. 58-63 10. Ефективні засоби структурування навчальної інформації// Науковий журнал «Молодий вчений» №5 (57) травень 2018 – Херсон, 2018 – с. 531-533 11. Структурування та алгоритмізація як засіб передачі навчальної інформації // Науковий журнал «Молодий вчений» №5 (57) травень 2018 – Херсон, 2018 – с. 534-537 12. Литвин С.В. Дуальна освіта – необхідність чи данина моді?// Збірник матеріалів першого Міжнародного науково-практичного WEB-ФОРУМУ «РОЗБУДОВА ЄДИНОГО ВІДКРИТОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОСТОРУ ОСВІТИ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ», 26‑28 березня 2019 року, Випуск № 1 – Київ–Харків, 2019 13. Створення професійно-креативних хабів як один зі шляхів трансформації сучасної професійної освіти Збірник тез доповідей LІІІ Науково-практичної конференції науково-педагогічних працівників, науковців, аспірантів та співробітників академії. Харків, 2020 – с.13 14. Сучасні виклики цифровізації в умовах трансформації змісту освіти // Розбудова єдиного відкритого інформаційного простору освіти впродовж життя (Forum-SOIS, 2020): збірник матеріалів ІІ Міжнародного науковопрактичного WEB-форуму (м. Київ-Харків, 25-27 березня 2020 р.) – Харків : Вид-во «Мадрид», 2020. Вип. 2. |
10 | Participation in scientific projects | ВШ-10-8 «Theoretical and methodological bases of innovative culture formation for teacher- engineer»ВШ-11-1 «Theoretical and methodical principles of content development for ongoing teacher-engineer education»
ВШ 15-02 «Theoretocal and methodical principles of innovative technologies usage for professional preparation of future pedagogical vocational education workers» |
11 | Foreign language proficiency level | Waystage А2 |
12 | Administrative work | 2012-2014 performance of deputy dean for academic affairs duties , faculty of International educational programmers |